Visual Merchandising

Visual merchandising is van steeds meer belang nu de vraag naar beleving groter wordt.

Designing Haaker heeft een getalenteerd team van ervaren visual merchandisers die ook voor u het verschil kunnen maken.

Onze Visual merchandising diensten zijn:

  • Winkelanalyse en plan van aanpak
  • Plattegronden en aanzichttekeningen
  • Jaarkalender (product, speciale dagen en acties)
  • Visual merchandising realisatie (etalage, wanden, middenunits)
  • Visual merchandiser winkel handboek
  • Training Visual merchandising

Nieuwsgierig naar wat wij voor u kunnen betekenen of heeft u vragen over onze aanpak? Bekijk onze portfolio en informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden!

Onze showroom is op slechts
10 minuten van het wfc in amsterdam

Wilt u een presentatie die verkoopt en opvalt en bent u nieuwsgierig naar wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons en maak vrijblijvend een afspraak of kom gewoon langs. Wij maken graag kennis met u!

Neem contact met ons op

Wat is Visual Merchandising

Visual merchandising is het ontwerpen en presenteren van producten in winkels en etalages om de aandacht van klanten te trekken en de verkoop te bevorderen. Het gaat om het creatief en strategisch gebruiken van verlichting, kleuren, opstellingen en decoraties om een aantrekkelijke winkelomgeving te creëren.
 

Wat is en wat doet een Visual Merchandiser

Een visual merchandiser is iemand die gespecialiseerd is in dit vakgebied. Deze persoon is verantwoordelijk voor het ontwerpen en implementeren van visuele presentaties in winkels. Zijn of haar taak is het plannen van de indeling van de winkel, het ontwerpen van etalages en het selecteren van de juiste productdisplays.

Een visual merchandiser speelt een cruciale rol in de detailhandel en dan met name in de modebranche door het maken van een aantrekkelijke winkelomgeving.
Een goede Visual Merchandiser ontwerpt de indeling van de winkel, plaatst displays en zorgt dat de winkelervaring van de bezoeker verbetert. Hier hoort ook bij het creëren van opvallende etalages die de aandacht trekken, het merkverhaal vertellen en de klant uitnodigen om de winkel in te gaan. De Visual Merchandiser zorgt ook voor een aantrekkelijke manier waarop de producten worden gepresenteerd, wat kan variëren van kleding ophangen tot het presenteren van producten op planken en in kasten.

Een goede Visual Merchandiser is een trendvolger en blijft op de hoogte van de nieuwste trends in mode en retail, om ervoor te zorgen dat de winkel er actueel en aantrekkelijk uitziet. Door een goede samenwerking met inkoop-, marketing- en het winkelteam wordt het beste resultaat nagestreefd. Zo wordt de winkelinrichting aangepast aan het seizoen waardoor de winkel presentatie altijd up to date is.
 

Andere taken van een Visual Merchandiser zijn:

  • Evalueren van de effectiviteit van de merchandising werkzaamheden o.a. verkoopgegevens te analyseren.
  • Het beheren van de budgetten voor visuele merchandising materialen en inrichting.
  • De merchandiser kan ook verantwoordelijk zijn voor het trainen van winkelpersoneel over productpresentatie en onderhoud van displays.
  • De merchandisers zorgen er te allen tijde voor dat hun ontwerpen voldoen aan veiligheidsnormen en toegankelijk zijn voor alle klanten

Kortom, een visual merchandiser gebruikt creativiteit en commercieel inzicht om een winkelomgeving te creëren die zowel aantrekkelijk als functioneel is.


 

Het doel van visual merchandisingis om de klantbeleving te verbeteren en de verkoop te stimuleren

Enkele tips en technieken voor effectieve visual merchandising:
  • Gebruik de etalage om een verhaal te vertellen en interesse te wekken bij voorbijgangers.
  • Zorg dat de visuele presentatie overeenkomt met de merkidentiteit.
  • Goede verlichting kan producten er aantrekkelijker uit laten zien en de aandacht vestigen op specifieke items.
  • Gebruik kleuren die passen bij het seizoen, de producten, of de merkidentiteit. Kleuren kunnen emoties oproepen en de aandacht trekken.
  • Zorg voor een logische en aangename indeling van de winkel, waarbij producten makkelijk te vinden en te bereiken zijn.
  • Verander regelmatig de displays en etalages om terugkerende klanten te blijven verrassen.
  • Gebruik interactieve elementen of ervaringen in de winkel, zoals touchscreens of geurbelevingen. Zo trekken winkels aandacht en kan ook de tijd die klanten in de winkel doorbrengen verlengd worden en hun aankoopbereidheid vergroot worden.

Nieuwe etalagepoppen

ABC Juno - dames etalagepop

ABC Juno - dames etalagepop

Maak kennis met Juno: een elegante en sierlijke mannequin...

 

ABC Ophelia - Dames etalagepop

ABC Ophelia - Dames etalagepop

Ontdek Ophelia: een dynamische en elegante mannequin die kra...

 

JMi Male - Heren etalagepop

JMi Male - Heren etalagepop

Maak kennis met JMi Male: de herenetalagepop met een eigenti...

Kopen vanaf
€495,00

Gebruikte etalagepoppen

Beweegbare Etalagepop

Beweegbare Etalagepop

​Ontdek Onze Veelzijdige Beweegbare Etalagepoppen

Vanaf
€495,00

i-flipbook

Bekijk onze nieuwste catalogus met onze producten en diensten

Bekijken