Hoe kies je een nieuwe etalagepop

De keuze in soorten etalagepoppen is reuze. Aan welke voorwaarden moet een nieuwe, perfecte etalagepop voldoen? Iedere winkelier worstelt met deze vraag op het moment dat hij/zij nieuwe etalagemodellen wil kopen.

  • Welke etalagepop staat het beste in mijn winkel?
  • Welke etalagepop heeft de juiste uitstraling?
  • Hoe kies ik de voor mij perfecte etalagepop?


Dit zijn belangrijke vragen van winkeliers, die wij dagelijks te horen krijgen. We lichten hier graag een paar van onze adviezen toe.

Waar let je op als je nieuwe etalagepoppen wilt kopen?

Je hebt besloten om nieuwe etalagepoppen te kopen. Je huidige etalagemodellen zijn bijvoorbeeld gedateerd, beschadigd of je wilt weer eens wat anders. Waarop let je op bij de keuze voor nieuwe etalagepoppen? En het eerlijke antwoord daarop is: op heel veel dingen.

  1. Allereerst is in elk geval aan te bevelen om bij die keuze niet alleen te kijken naar wat je zelf wilt of zelf mooi vindt, maar ook naar wat winkeliers in de directe omgeving aan type etalagepoppen hebben. Het hoofddoel is dat je je winkel met hulp van je etalage wilt onderscheiden. Je wilt opvallen. Dus kies je echt wat anders van kleur, pose of uitstraling dan anderen al doen. Onze tip is dan: als je nieuwe etalagepoppen wilt, ga eerst eens met de camera de winkelstraten in en maak een fotocollage van etalagepoppen bij andere winkels. Dit vereenvoudigd jouw keuze, want dit soort etalagepoppen wil jij dus in elk geval níet.
  2. Een tweede aspect is dat jouw klanten duidelijk, dus in één oogopslag het verschil moeten zien tussen de nieuwe versie etalagepoppen en de oude: anders is het hoofddoel (opvallen!) niet bereikt. Wees dus niet bang om te veranderen. Dit is hét moment daarvoor; bijvoorbeeld door na een abstracte pop nu te kiezen voor een realistischer model, of voor een pop met een egg head of een stylized versie of voor etalagefiguren in een andere pose. Onze tip daarbij is om nog een fotocollage te maken, maar nu via Google, van etalagemodellen die jijzelf niet alleen mooi, maar ook echt ‘anders’ vindt. Leg deze ‘anders’-collage voor aan collega’s of andere mensen die jouw zaak goed kennen en pols hun mening daarover.

Ons advies voor een nieuwe etalagepop: gebruik de driehoek

Met beide collages onder arm kun je je tenslotte over de definitieve keuze voor een nieuw etalagemodel goed laten adviseren door een ervaren etaleur en etalage-inrichter. Zij/hij komt immers in talloze andere winkelzaken, kent de trends, bekijkt het niet alleen vanuit jouw eigen perspectief en beziet het vaak ook van een heel praktische kant zoals de vraag of de nieuwe etalagepop gemakkelijk is aan of uit te kleden. Een goede, ervaren etaleur zal het bovendien wat breder willen bekijken, zoals via een totale winkelanalyse. Hierbij kunnen we samen ook tot de conclusie komen voor een etalagepop op maat of wellicht voor een keuze uit goede, nog steeds moderne, maar gebruikte etalagepoppen.

Vanuit deze eerste oriëntatie-ronde “Concurrenten-Veranderen-Ervaringsdeskundige” kom je uiteindelijk tot zeer goede afwegingen en heel dichtbij jouw definitieve keuze voor een nieuwe, perfecte etalagepop!

----

Heb je plannen om nieuwe etalagepoppen te kopen, dan ben je bij Designing Haaker aan het goede adres met ruim 30 jaar ervaring in etalagepoppen en visual merchandising van winkels en etalages. Met meer dan 1000 typen etalagefiguren en accessoires in onze showroom kom je bij Designing Haaker altijd tot een passend advies. Bekijk alvast hoe wij voor jou een winkelanalyse kunnen maken.

Bekijk onze etalages op

Instagram