Asics showroom Leusden

{ Wie is... | Wat wil... | Dus wij...}


Wie is…
Asics is een Japanse fabrikant van sportschoenen en kleding en behoort tot de 5 grootste producenten van sportartikelen en –accessoires ter wereld. De naam staat voor een gezonde ziel in een gezond lichaam. Vanaf de oprichting in 1949 is Asics voortdurend bezig geweest om met behulp van wetenschappers, topatleten en coaches nieuwe sportartikelen te ontwikkelen. In 1990 werd in Kobe, Japan het Asics onderzoekcentrum voor sportwetenschappen geopend. Asics is sinds 1994 officieel sponcor van de NOC*NSF

Wat wil...
Voor hun showroom in Leusden wilden zij d.m.v. de visuele presentatie, verschillende focuspunten benadrukken die zij vanuit het marketing verhaal willen communiceren met hun afnemers/detaillist.
Het gaat over hardlopen, fitness, en tennis. Maar ook over Visual Merchandising t.b.v. het shop in shop systeem die zij in Leusden als voorbeeld gebruiken en die tegelijkertijd als showroom tijdens de verkoopperiode functioneert.

Dus wij….
hebben een voorstel gemaakt op basis van het visuele effect. De vloer van de ontvangstruimte en de vloer in de gang, waar alle showrooms aan gesitueerd zijn, is als verbindende factor gebruikt.
De lijnen zijn kenmerkend voor het logo van Asics. Door de vloer zo te bestickeren in combinatie met het positioneren van de figuren en decoratie/props heeft de ruimte ineens een hele andere dimensie gekregen. Op deze manier blijft de klant getriggerd waardoor alle gepresenteerde groepen een belangrijk visueel onderdeel blijven dat ondersteunend is in de verkoop.

Onze oplossingen….
- Conceptontwerp vanuit onze eigen studio
- Ontwerp vloerplan
- Realisatie en ontwikkeling etaleren, styling incl. decoratie en Visual Merchandise
- Begeleiding van A tot Z

Deel op

i-flipbook

Bekijk onze nieuwste catalogus met onze producten en diensten

Wist u dat een goede, aantrekkelijke etalage, gericht op de juiste doelgroep, voor ruim 30% van de omzet verantwroodelijk is en dat 70% van alle aankoopbeslissingen op de winkelvloer genomen worden?

BEKIJKEN