Asics showroom 2016/17

{ Wie is... | Wat wil... | Dus wij...}

Wie is…
ASICS is een acroniem dat is ontleend aan de Latijnse zin Anima Sana In Corpore Sano -. Een gezonde geest in een gezond lichaam, dat is de filosofie waarmee het is opgericht en vormt de grondslag van elke innovatie, elk concept, elk idee van ASICS om tot het beste product te komen. De missie van Asics is om het nummer één merk voor de sportliefhebber te worden. Om dit te bereiken, beloven ze plechtig om het beste product te blijven maken en om ernaar te streven dat wij voortbouwen op onze technologische krachten en de grenzen te verleggen met betrekking tot wat wij kunnen leren van het lichaam en de behoefte aan sportkleding. Tevens beloven ze harmonie te brengen voor zowel lichaam als geest.

Wat wil...
Voor de showroom in Leusden wilden zij door middel van visuele presentatie, verschillende focuspunten benadrukken die zij met het eigen marketing verhaal willen communiceren richting afnemers en retailers.

Het gaat over hardlopen, fitness, en tennis. Maar ook over visual merchandising van het Shop in Shop systeem dat zij in in de showroom in Leusden als voorbeeld voor winkeliers ingericht hebben.

 

Dus wij….
hebben een voorstel gemaakt met het visuele effect als belangrijkste voorwaarde. De vloer van de ontvangstruimte en de gang, waar alle showrooms aan gesitueerd zijn, is als verbindende factor gebruikt.

De aangebrachte lijnen op de vloer zijn kenmerkend voor het logo van Asics. Door de vloer zo te bestickeren en te combineren met de positie van de figuren en decoratie krijgt de ruimte een hele andere dimensie. De klant blijft getriggerd en de gepresenteerde groepen zijn een onlosmakelijk visueel onderdeel van het concept.

Onze oplossingen

- Conceptontwerp vanuit onze eigen studio

- Ontwerp vloerplan

- Realisatie en ontwikkeling etaleren, styling incl. decoratie en Visual Merchandising

- Begeleiding van A tot Z

 

Deel op